Az elektronikusan aláírt dokumentumok hitelessége idővel megkérdőjelezhetővé válik. A hitelesség fenntartásáról a dokumentumok időben történő felülhitelesítésével lehet gondoskodni.
A SigSafe Enterprise egy kulcsrakész nagyvállalati megoldás, amely biztosítja a Vállalaton / Intézményen belüli elektronikusan aláírt dokumentumok hitelességének hosszútávú fenntartását.
Miért van szükség felülhitelesítésre?
Az elektronikusan aláírt dokumentumok hitelessége idővel megkérdőjelezhetővé válik. Ennek egyik oka az, hogy aláírásokhoz használt tanúsítványok érvényességi ideje lejár. A másik ok az aláírásokhoz használt kriptográfiai algoritmusok elévülése. Az elévülési időket EU-szintű előírások szabályozzák. A dokumentumok felülhitelesítése az az eljárás, amellyel az elektronikusan aláírt dokumentumok hitelessége meghosszabbítható. Erről a témakörről részletesebb információkat a felulhitelesites.eu weboldalon olvashat. Fontos tudnivaló, hogy a felülhitelesítési határidő lejárta után a dokumentum már nem felülhitelesíthető!
a nagyvállalati megoldás
A SigSafe Enterprise egy olyan on-premise (lokális IT infrastruktúrára telepíthető) nagyvállalati rendszer, amely biztosítja az elektronikusan aláírt dokumentumok hitelességének hosszútávú fenntartását.
Nagyvállalati IT környezetben az elektronikus dokumentumok jellemzően több, különféle dokumentumtárban (tárhelyeken, dokumentumkezelő rendszerekben, alkalmazásokban) tárolódnak. A SigSafe Enterprise egységes megoldást nyújt a heterogén környezetben tárolt dokumentumok hitelesség-megőrzésére, biztosítva a központi áttekintést, tervezést és vezérlést.
Kapcsolódás a dokumentumtárakhoz
A különféle dokumentumtárakhoz specifikus SigSafe Enterprise konnektorok állnak rendelkezésre (például SharePoint, fájlszerverek, IBM FileNet, Idya DJR, SDA Poszeidon, stb.). A ritkábban előforduló dokumentumtár típusokhoz pedig egyedi konnektorok készíthetők.
Dokumentumok átvizsgálása
Gyakran előfordul, hogy bizonyos nagyvállalati dokumentumtárak vegyesen tartalmaznak elektronikusan aláírt, és aláírás nélküli dokumentumokat. A SigSafe Enterprise első körben átvizsgálja a dokumentumokat, aminek keretében megállapítja a következőket:
- Tartalmaz-e a dokumentum elektronikus aláírást.
- A dokumentumban található elektronikus aláírások megkérdőjelezhetetlenül hitelesnek tekinthetők-e.
- Milyen határidőig kell elvégezni a dokumentum felülhitelesítését.
Az átvizsgálás eredménye a SigSafe Enterprise dashboard felhasználói felületén áttekinthető.
Felülhitelesítés végrehajtása
A SigSafe Enterprise a dokumentumok felülhitelesítését azok időbélyegzésével hajtja végre. Ehhez akkreditált bizalmi szolgáltató minősített időbélyegző szolgáltatását használja. A feldolgozás során a dokumentumok nem hagyják el a Vállalat IT határait. A felülhitelesített dokumentumok automatikusan visszatöltésre kerülnek a forrás dokumentumtárba.
Az időbélyegzés végrehajtása a dokumentumok átvizsgálása során megállapított határidőket figyelembe véve ütemezhető, elkerülve így a felesleges időbélyeg-használatot.
A felülhitelesítési eljárás a SigSafe Enterprise dashboard felhasználói felületéről tervezhető, vezérelhető, áttekinthető annak folyamata. Tervezhető és nyomon követhető az időbélyeg-felhasználás is. A megvásárolt időbélyeg-csomagok bármikor rögzíthetők a rendszerben.
A hitelesség hosszútávú fenntartása
A SigSafe Enterprise nem egy egyszeri feldolgozást végez, hanem a Vállalati dokumentumtárakba újonnan bekerülő vagy változó dokumentumokat is folyamatosan érzékeli és vizsgálja. Ilyen módon hosszútávon biztosítja a dokumentumok hitelességének fenntartását.
A SigSafe Enterprise igény esetén képes a megőrzési időnél régebben aláírt dokumentumok felismerésére, és ezeket kizárja a felülhitelesítendő dokumentumok köréből – ilyen módon elkerülve a felesleges időbélyeg-használatot.
Kapcsolódás a dokumentumtárakhoz
A különféle dokumentumtárakhoz specifikus SigSafe Enterprise konnektorok állnak rendelkezésre (például SharePoint, fájlszerverek, IBM FileNet, Idya DJR, SDA Poszeidon, stb.). A ritkábban előforduló dokumentumtár típusokhoz pedig egyedi konnektorok készíthetők.
Dokumentumok átvizsgálása
Gyakran előfordul, hogy bizonyos nagyvállalati dokumentumtárak vegyesen tartalmaznak elektronikusan aláírt, és aláírás nélküli dokumentumokat. A SigSafe Enterprise első körben átvizsgálja a dokumentumokat, aminek keretében megállapítja a következőket:
- Tartalmaz-e a dokumentum elektronikus aláírást.
- A dokumentumban található elektronikus aláírások megkérdőjelezhetetlenül hitelesnek tekinthetők-e.
- Milyen határidőig kell elvégezni a dokumentum felülhitelesítését.
Az átvizsgálás eredménye a SigSafe Enterprise dashboard felhasználói felületén áttekinthető.
Felülhitelesítés végrehajtása
A SigSafe Enterprise a dokumentumok felülhitelesítését azok időbélyegzésével hajtja végre. Ehhez akkreditált bizalmi szolgáltató minősített időbélyegző szolgáltatását használja. A feldolgozás során a dokumentumok nem hagyják el a Vállalat IT határait. A felülhitelesített dokumentumok automatikusan visszatöltésre kerülnek a forrás dokumentumtárba.
Az időbélyegzés végrehajtása a dokumentumok átvizsgálása során megállapított határidőket figyelembe véve ütemezhető, elkerülve így a felesleges időbélyeg-használatot.
A felülhitelesítési eljárás a SigSafe Enterprise dashboard felhasználói felületéről tervezhető, vezérelhető, áttekinthető annak folyamata. Tervezhető és nyomon követhető az időbélyeg-felhasználás is. A megvásárolt időbélyeg-csomagok bármikor rögzíthetők a rendszerben.
A hitelesség hosszútávú fenntartása
A SigSafe Enterprise nem egy egyszeri feldolgozást végez, hanem a Vállalati dokumentumtárakba újonnan bekerülő vagy változó dokumentumokat is folyamatosan érzékeli és vizsgálja. Ilyen módon hosszútávon biztosítja a dokumentumok hitelességének fenntartását.
A SigSafe Enterprise igény esetén képes a megőrzési időnél régebben aláírt dokumentumok felismerésére, és ezeket kizárja a felülhitelesítendő dokumentumok köréből – ilyen módon elkerülve a felesleges időbélyeg-használatot.
A SigSafe Enterprise dashboard-szerű webes adminisztrátori felületet biztosít, amely egyszerűen követhetővé és vezérelhetővé teszi a felülhitelesítési folyamatot.
A felhasználói felület főbb funkciói:
- A dokumentum-vizsgálatok eredményének riportálása
- A felülhitelesítési határidők áttekintése
- A felülhitelesítési folyamat vezérlése
- A megtörtént dokumentum-vizsgálatok és felülhitelesítések áttekintése
- A várható felülhitelesítések tervezése
- A bizalmi szolgáltatótól vásárolt időbélyeg-csomagok hozzáadása, kezelése
Skálázhatóság
A nagymennyiségű elektronikusan aláírt dokumentummal rendelkező vállalatoknál / intézményeknél, a felülhitelesítési határidők közeledtével előfordul, hogy hatalmas mennyiségű (akár több száz millió) dokumentumot kell feldolgozni, záros határidőn belül. A SigSafe Enterprise feldolgozási kapacitása tetszőleges mértékben skálázható, újabb szerverek hozzáadásával.
Bizalmi szolgáltató független megoldás
A SigSafe Enterprise minden eIDAS által regisztrált időbélyeg szolgáltatóval kompatibilis.
Helyi IT infrastruktúrára telepíthető
A SigSafe Enterprise a vállalat lokális IT infrastruktúrájára telepíthető rendszer. A feldolgozás során a dokumentumok nem hagyják el a vállalat IT határait.
Terhelési időablakok
A SigSafe Enterprise-ban beállítható, hogy milyen időszakokban fusson a dokumentumok vizsgálata, időbélyegzése. Ilyen módon optimalizálható a Vállalat informatikai rendszereinek terhelése.
Időbélyegzési költségek elosztása
A SigSafe Enterprise igény esetén képes az időbélyegzési költségeket költségviselőkhöz rendelten kalkulálni. Ennek előfeltétele, hogy az egyes dokumentumokhoz kapcsolódóan azok tulajdonosai (tagvállalat vagy szervezeti egység) hozzárendelhetők legyenek.
Kulcsrakész integrációk
Kulcsrakész integráció érhető el számos nagyvállalati dokumentumtárral, többek között: MS SharePoint, IBM FileNet, fájlszerverek, Idya DJR, SDA Poszeidon.
Skálázhatóság
A nagymennyiségű elektronikusan aláírt dokumentummal rendelkező cégeknél vállalatoknál / intézményeknél, a felülhitelesítési határidők közeledtével előfordul, hogy hatalmas mennyiségű (akár több száz millió) dokumentumot kell feldolgozni, záros határidőn belül. A SigSafe Enterprise feldolgozási kapacitása tetszőleges mértékben skálázható, újabb szerverek hozzáadásával.
Bizalmi szolgáltató független megoldás
A SigSafe Enterprise minden eIDAS által regisztrált időbélyeg szolgáltatóval kompatibilis.
Helyi IT infrastruktúrára telepíthető
A SigSafe Enterprise a vállalat lokális IT infrastruktúrájára telepíthető rendszer. A feldolgozás során a dokumentumok nem hagyják el a vállalat IT határait.
Terhelési időablakok
A SigSafe Enterprise-ban beállítható, hogy milyen időszakokban fusson a dokumentumok vizsgálata, időbélyegzése. Ilyen módon optimalizálható a Vállalat informatikai rendszereinek terhelése.
Időbélyegzési költségek elosztása
A SigSafe Enterprise igény esetén képes az időbélyegzési költségeket költségviselőkhöz rendelten kalkulálni. Ennek előfeltétele, hogy az egyes dokumentumokhoz kapcsolódóan azok tulajdonosai (tagvállalat vagy szervezeti egység) hozzárendelhetők legyenek.
Kulcsrakész integrációk
Kulcsrakész integráció érhető el számos nagyvállalati dokumentumtárral, többek között: MS SharePoint, IBM FileNet, fájlszerverek, Idya DJR, SDA Poszeidon.